Over ons

Sloeproeien Naarden is bestaat uit een leuke club mensen die genieten van het roeien op het prachtige Gooimeer. Vanuit de jachthaven van Naarden trainen de teams een aantal keer in de week. In de jachthaven hebben we een eigen ‘clubhuis’. De trainingen worden regelmatig afgesloten met een drankje in de Porterhouse. Sloeproeien Naarden neemt deel aan zoveel mogelijk FSN wedstrijden. Naast alle gezelligheid wordt er ook fanatiek geroeid.

De vereniging heeft een goede samenwerking met de jachthaven van Naarden. In de zomer liggen de sloepen buiten, maar ze mogen overwinteren in het boothuis. Dankzij de ondersteuning van de jachthaven kunnen wij onze sport uitoefenen en kunnen wij onze sloepen meenemen naar wedstrijden door heel Nederland.

Het ontstaan

Het idee voor sloeproeien Naarden is ontstaan in 2013, toen een groep oud Mariniers op het idee kwam om middels een roei spektakel geld op te halen voor het goede doel. Het idee resulteerde in de ‘rowing challenge’  in 2015, waarbij een overtocht van Rotterdam (via Vlissingen) naar Londen is geroeid.

Hieruit voortvloeiend is in oktober 2015 Sloeproeien Naarden ontstaan. Op dit moment telt de vereniging ongeveer 50 leden.

Het gedachtegoed om goede doelen te steunen is en blijft nog steeds een van de pijlers van onze vereniging. Zo draagt onze vereniging de Twan Foundation een warm hart toe.