Sloepen

Op dit moment heeft Sloeproeien Naarden drie sloepen.

Baron van Ghent

De Baron van Ghent is de eerste sloep van onze vereniging, de oud-mariniers hebben in 2015 met de Baron van Ghent de overtocht van Rotterdam naar Londen geroeid. De Baron van Ghent dankt haar naam aan een Nederlandse admiraal van het Korps Mariniers uit de 17e eeuw. De Baron van Ghent is een kuikensloep; een polyester 8-persoons roeisloep. In de jaren ‘90 heeft Kees Kuiken een mal getrokken voor een romp die in een keer wordt opgebouwd uit polyester, glasvezel en speciaal vilt. Nadat er op deze wijze succesvol een aantal sloepen is gebouwd, vormt de kuikensloep momenteel de grootste eenheidsklasse bij het Nederlandse sloeproeien.  Inmiddels zijn er 42 kuikensloepen en hebben de kuikens een eigen klassement binnen FSN.  De Baron van Ghent is geschikt voor zowel dames- als herenteams, binnen onze vereniging wordt zij echter bemand door de Baronessen van Naarden, een damesteam wat roeit in de vrije klasse.

• HT nummer: Geen
• FSN nummer: 249
• Bouwjaar: 2015
• Materiaal: Polyester
• Lengte waterlijn: 7,95
• Breedte: 2.25 m
• Hoogte: 0.75 m
• Gewicht: 563 kg
• Sleepgegevens: De Baron van Ghent wordt in 2023 opnieuw gesleept

De Murk

De Murk is een koper geklonken overnaadse sloep gebouwd in 1932. De herkomst van deze sloep ligt in Scandinavië. Na een volledige restauratie in 2015/2016 is hij bij Naarden weer volledig inzetbaar. Deze sloep draagt een HT nummer, waardoor deze ingezet mag worden in de beroemde Harlingen - Terschelling (HT) sloepenrace. Deze 8-riem's sloep is bij uitstek geschikt om gevaren te worden door mannenteams.

• HT nummer: 2108240
• FSN nummer: 162
• SRNL nummer: 0167
• Bouwjaar: 1932
• Materiaal: Hout
• Oorsprong: Scandinavië
• Lengte waterlijn: 6,10
• Breedte: 2.28 m
• Hoogte: 0.92 m
• Gewicht: 735 kg
• Sleepgegevens: De Murk wordt in 2023 opnieuw gesleept

Naruthi

De Sloep Naruthi  (voorheen Hjoed 'n Makkie 1) is een stalen sloep en is in het bezit van een HT nummer. Hierdoor mag deze sloep worden ingezet bij de beroemde Harlingen - Terschelling (HT) sloepenrace. Deze sloep is onze laatste aanwinst en sinds november 2016 in ons bezit. De sloep heeft jaren gevaren in Friesland en zowel de dames- als de herenteams hebben hierin mooie klasseringen gevaren. Deze 8-riem's sloep is geschikt voor zowel dames als heren.

• HT nummer: 2208235
• FSN nummer: 153